1000 en 1 nachten in India

1 juli 2010 - Bundi, India

In het vorige verhaaltje stond dat we richting Haridwar zouden gaan, helaas is dat niet gelukt want we moesten 4 dagen wachten voordat we met de trein weg konden, dus we hebben ervoor gekozen om eerst naar Rajastan te gaan en daarna richting het noorden, dus omgekeerd van het originele plan.

Dit verhaal is van een aantal dagen geleden, toen we helaas geen internet hadden om het online te zetten:

Hier zitten we dan, in de tuin onder de struiken met bloemen, uitkijkend over een basin zonder water erin. Het moesson seizoen moet nog beginnen, dat houd in dat nu eigenlijk alles droog staat en snakt naar water.

We hebben net een poging gewaagd om rond te lopen door het dorpje, alleen dat was zo warm dat we het maar even voorgezien houden. Nu maar even een spelletje spelen in de schaduw onder het genot van een lime soda. Rond een uurtje of 5/6 gaan we naar boven lopen richting het paleis en het fort.

Op dit moment zijn we in het kleine schattige stadje Bundi, hier wonen nog steeds 100.000 mensen, maar het doet aan als een dorpje met maar 1000 inwoners. We zijn hier na toe gegaan, om even bij te komen van alle drukte in de twee voorgaande steden. Steden in India zijn zo groot en chaotisch, dat je af en toe snakt naar wat rust. Het lopen door de steden kost veel inspanning omdat je overal op aan het letten bent.

De busrit hier naar toe was weer een avontuur opzich. We gingen vanaf het hotel met een moto-rickshaw naar het busstation, opzoek naar platform 3. Dit was ook weer eens grote mensen- en bussenmassa. Maar na even rondkijken en vragen hadden we de bus gevonden. De bus vertrok om 6 uur `s avonds, na heel wat getoeter waren we eindelijk de stad uit. Toen kwamen we op de “snelweg” riching Kota. Dit is een 2 baans weg, met alleen maar vrachtvervoer en bussen. Onze buschauffeur was dol op toeteren en inhalen op deze weg. Wat ons elke keer weer doodsangsten op leverde. Maar na 5 uur rijden waren we op de plaats van bestemming.

Aangekomen bij het guesthouse viel direct de stroom uit, met behulp van een zaklampje werd het registratie formulier ingevuld. En konden we eindelijk onze rust pakken.

Jaipur, de stad hiervoor, was ook een mooie belevenis, de eerste dag werden we met de Rickshaw bij City Palace afgezet en hebben toen, dapper als we waren, hele stukken door mysterieuze buurtjes gelopen. Ons water was op en kochten toen een nieuwe fles bij een klein tentje van een familie. De kinderen uit de buurt vonden het heel interessant dat we er waren en liepen achter ons aan. We stopten even en gingen ergens zitten om een beetje uit te rusten. De kindjes gingen op een verhoging aan de overkant staan zodat ze ons goed in de gaten konden houden. Toen hebben we foto’s van ze gemaakt en dat vonden ze helemaal te gek. We hebben een tijdje met ze gepraat en moesten toen weer verder. Toen kwamen we op een ander pleintje uit met allemaal jongens die cricket aan het spelen waren , zo mooi hoe die jongens met een zelfgeknutselde(loodzware) plank dat daar de hele dag doen in de brandende zon.

Nu zijn we in Udaipur, een hele leuke stad, waar het ook eindelijk wat koeler is, want het heeft gister geregend!! Later vandaag een update over hoe we hier zijn gekomen en wat we hebben gedaan vandaag.